Skafferi tips

Dom bästa hudvårdsprodukterna kan du  hitta hemma i köket. Jag brukar ca 1 gång i veckan göra den här behandlingen och min hy börjar bli väldigt mycket klarare och renare. 

Jag börjar med en peeling. Den gör jag av olivolja och socker. Var lätt på fingrarna när du masserar huden i små rörelser.

Sätt dig med en handduk över ångande vatten och sitt så i 5-10 min för att öppna upp porerna. Viktigt att det inte bränns för att då kan huden ta skada.

Lägg sedan på en ansiktsmask. Jag brukar använda mig av honung eller/och havregryn som har fått svälla med varmt vatten. Både havre och honung har en renande effekt och honung har en läkande effekt. Låt masken sitta ca 20 min.

Avsluta med din dagkräm/nattkräm eller jojoba olja.

Kommentera

