Läsarfråga, hårparfym

 

Jag har en fråga. Jag har lockigt hår och använder just nu schampot foxy curls från tigi, tycker det är bra och håret känns fräscht, men det doftar ingenting. Har du tips på något schampo där man även kan få en fräsch doft att stanna kvar? Jag tycker nämligen det känns ännu fräschare då.
Sen är det så att jag jobbar på en livsmedelsindrustri och det är mycket dofter som sätter sig i håret, jag har ingen lust att tvätta det varje dag efter jobbet så jag undrar om det finns någon produkt man kan använda för att fräsha upp håret med? Typ ett torrschampo? Håret är inte fett.
/Jejja

Hej! Dom flesta dofterna från schampo och balsam försvinner efter ett tag tycker jag så jag kan faktiskt inte rekommendera någon produkt som doftar länge. Däremot finns det hårparfymer som tillför doft och även neutraliserar dofter så det tar bort alla dofter som satt sig i håret. Så håret blir fräscht utan att det behöver tvättas! Torrschampo är mest för fett hår så det rycker jag du inte behöver. Jag vet att Lee Stafford har haft en hårparfym men jag vet inte om den säljs fortfarande, finns i så fall på Kicks o Åhlens.

Lycka till!

 

2 thoughts on “Läsarfråga, hårparfym

  1. Hej! Jag undrar vad kan man göra för att få tillbaka sitt raka hår?
    jag hade väldigt rakt hår som liten och ganska tunt, nu är det stort! Det känns tjockt men det är mest tort så det blir frissigt… har klippt av mig håret nu till axellångt och har inget slitet kvar, men möjligtvis torrt… Men så fort jag duschar och låter håret självtorka blir det lockigt hur som helst.. det lägger sig inte snyggt utan lite här och där.. kan det bero på att det är så torrt? eller är det hormonförändringar? vad kan jag göra iallafall för att få det rakare? eller snyggare lockar? Brukar aldrig föna mitt hår..
    Och mitt bebishår,( håret längst fram på pannan och vid polysongerna är ungeför 4 cm långa men vägrar växa på flera år och det krullar sig jättefult så kan inte ha uppsatt utan att ha i hårspray.. vad kan man göra så att det ska växa igen? har slutat platta det nu men inget verkar hända :/
    vill ha fint, tunt och rakt hår igen.. brukade platta mitt hår nästan varje dag i 2 år kan det ha förstört det så mycket?

    • Hej! Håret förändras mycket genom livet och du har helt enkelt fått en annan hårkvalité nu en den du hade när du var yngre. Det finns produkter som hjälper till att släta ut håret och gör det rakare och plattare. Redkens serie Smooth down tycker jag är väldigt bra och värd att prov. Bebishår har alla både runt tinningar, panna och i nacken. Tyvärr är det ingenting man kan göra så mycket åt det blir helt enkelt inte långt där! Det håret är väldigt känsligt och går lätt av så är det så att det gått av kommer det att växa ut igen men det tar ju ett tag. Försök att vara jätteförsiktig när du plattar och kammar håret så det inte går av. I övrigt är det viktigt att du använder en produkt när du plattar håret, då håller det sig rakare längre också. Jag skulle rekommendera Align 12 också från Redken till ditt hår, det är en utslätande och värmeskyddande produkt. Sen tycker jag att du bara ska platta det när du tvättat håret, att platta håret varje dag kan slita lite mycket på håret och göra det ännu torrare.

      Lycka till nu!

Kommentera

