Honung

Jag har börjat rengöra mitt ansikte med honung och det funkar fint! Jag tar först bort min vattenfasta mascara med en olja, oftast olivolja. Sedan blöter jag ansiktet med lite varmt vatten och tar en klick honung som jag masserar in. Har jag tid låter jag det sitta några minuter.

Jag har provat ca en vecka nu och jag har inte fått en enda finne sedan dess vilket är väldigt ovanligt! Mina torra partier har också blivit bättre. Efter tvätten smörjer jag in huden med jojoba olja. Ska jag säga en nackdel så är det lukten, jag tål inte lukten av honung men den försvinner ju när jag sköljt.

 

4 thoughts on “Honung

  1. Hej!
    Blir så avundsjuk när jag läser om människor som dig som det funkar att rengöra ansiktet med honung för utan problem.
    När jag har testat att tvätta ansiktet med honung har det nämligen bara resulterat i torr och grov hud med stora porer 😦
    Till och med om jag blandar honungen med mandel el kokosolja t.e.x.
    Kul att det funkar för dig i allafall!

Kommentera

