My week with Marilyn

Michelle Williams som Marilyn Monroe

Marilyn Monroe

Var och såg My week with Marilyn idag. Jag tycker den var riktigt bra och nu blev jag så sugen på att veta mer om Marilyn Monroe. Det känns som jag kan hennes utseende utan och innan. Har sminkat hennes karaktäristiska makeup hundra gånger och gjort hennes klassiska frisyrer. Men jag insåg nu att jag inte vet något om henne som person. Jag känner bara till henne som en vacker skönhetsikon men jag har ingen aning om hur hon var som person. Jag ska börja med att läsa boken Blonde. 

2 thoughts on “My week with Marilyn

  1. Hej! Mycket spännande blogg du har! Jag håller på att leta efter ett nytt schampo och balsam men blir bara snurrig av den här hårvårdsdjungeln.. Jag har lockigt mellanlångt hår, kli i hårbotten har jag ibland. Vad ska man prioritera? Hårbottenproblemet eller lockigt hår? Finns de något schampo som kombinerar dessa? Tack på förhand!

    • Hej! Tack! Jag tycker du ska försöka hitta ett milt schampo som är snällt mot hårbotten. När man har lockigt hår brukar man ha lite torrare hårbotten och behöver inte tvätta det så ofta. Så jag kulle råda dig att försöka tvätta det så sällan du kan. Jag gillar Redkens serie Fresh curls som är anpassat för lockigt hår.

      Lycka till!

Kommentera

