Läsarfråga, ljusbrunt hår

Jag hittade precis in till din blogg och jag gillar den! 🙂

Nu till min fråga som jag hoppas du kan hjälpa mig med! Det är så att jag tonar mitt hår mörk brunt, har nästan svart just nu. Jag är jätte sugen på att ljusa upp det som Lauren Conrad här på bilden. Skulle det gå med mitt mörka hår eller skulle det bara bli orange och brand gult, isåfall är det ingen idé för det värsta jag vet är gult hår. Jag förstår dock att det kanske tar tid och att det kanske inte går på en gång. Men tror du att det skulle gå att ljusa upp det såhär? Och ungefär hur lång tid skulle det ta innan det blir bra? Och självklart har jag tänkt att gå till en frisör! 🙂

Vore jätte tacksam för svar då detta är det enda som finns i mitt huvud just nu! 🙂

Mvh Emma

Hej Emma! 

Ja jag tror absolut att det går att ljus upp ditt hår till den färgen. Jag tror att det det kan räcka med en gång hos frisören max två gånger för att få den snygga färgen. Men du får räkna med att det kan ta ett tag just den dagen. Först kommer frisören att bleka bort din mörka färg, och nej det kommer inte bli orange eller gult om du gör det hos en professionell frisör. Det kommer bli en ljusbrun färg om hon gör det rätt och sedan kanske en toning behövs för att få till den rätta tonen på håret. 
Lycka till det kommer bli jättesnyggt! 
3 thoughts on “Läsarfråga, ljusbrunt hår

  1. Hej Sandra! Älskar din blogg 🙂
    Till min fråga- jag har ett brunt färgat, ganska solblekt hår. Nu skulle jag vilja få lite blondare, lite ljusbrunt, men ändå ganska blont och med blonda slingor. Går det att fixa på ett frisörbesök utan att det blir gult/orange eller andra konstiga färger eller nyanser?

Kommentera

