Recension Tikei

Nu har jag använt min Tikei foundation i ca två veckor och är väldigt nöjd. Lätt att arbeta in i huden och man kan välja om man vill täcka mycket eller bara ha lite lätt täckning på vissa ställen genom att arbeta in den mer eller mindre.

Jag har jobbat in den mer runt ögonen där jag behöver mycket täckning av synliga blodkärl. Den täcker förvånansvärt bra och jag behöver inte ha någon concealer eller puder. Älskar när man behöver så få produkter som möjligt!

Måste ge ett slag för borsten också! Jag älskar den, super mjuk och lätt att jobba med.

Det enda minus jag kan komma på är att den är ganska torr. Men med lite fukt innan funkar det bra. När vintern är över och min hud inte är lika torr kommer den passa perfekt.

 

4 thoughts on “Recension Tikei

  1. hej!
    jag undrar hur man skulle kunna sminka sig så man ser lite äldre ut? 🙂
    p.s Älskar bloggen! 😀
    MedVänligaHälsningar// Matilda

    • Hej Matilda!

      Hmm svår fråga. Det jag kan spontant komma på är att inte sminka sig så mycket. Mycket foundation, puder och eyliner plus massa mascara är ju en klassisk ”fjortis” sminkning. Så om man undviker det och istället sminkar sig ganska lätt med kanske ett snyggt läppstift till. Du får pröva dig fram!

      Glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

