Läsarfråga, slingor eller helfärg

Hej!

Har eviga problem med mitt blonda hår.. Har under många års tid färgat utväxten själv. Efter mycket exprimenterande genom åren som slutat med både lila och rött hår har jag hittat en färg som ger den blonda nyans jag har. Problemet med denna är dock att det känns som färgen efter ett par veckor börjar gå ur och dra åt det gula hållet och den önskade färgen försvinner alltså.
Har under senaste året känns ett behov att ändra strategi. Skulle vilja ha det i lite mer skiftande toner och inte få en så platt utväxt om du förstör vad jag menar. Gick till frisören och undrade om jag kunde slinga utväxten istället för att det skulle bli mer levande/ej så platt. Hon sa dock att det var e dålig idé dåutväxten skulle vara kvar och la istälet en basfärg och sedan några paket ljusare slingor för att få liv. Blev såklart inte alls som jag ville ha det (gult) och utväxten kommer ju ändå växa ut och bli helt rak. Jag vet inte om jg förklarar mig bra så jag tänkte skicka med några bilder.
Heidi Klum
Svårt att visa exakt vad jag menar, men lite utväxt tycker inte jag gör så mkt (jag har ungeäfr samma färg som tjejerna ovan) och an vara ganska snyggt. Men jag vill inte ha den tydliga raka kanten.
Tacksam för svar och tack för en supersida!
Mvh Mia
Hej Mia! 

Jag tycker det låter som en jättebra idé att göra en massa folie slingor. Förstår inte varför frisören inte gjorde det när du bad om det. Det blir ju som du säger inte en skarp kant då när det växer ut och det ser mycket naturligare ut. Jag tycker du ska gå till en annan frisör och vara tydlig med att du inte vill ha en botten färg utan bara slingor. 
Lycka till och kul att du gillar min sida 🙂
4 thoughts on “Läsarfråga, slingor eller helfärg

  1. Hej! jag har mörkbrunt färgat hår nu men vill börja slinga det till helblont igen(hos frisör) hur lång tid kommer det ta innan det blir helblont igen å hur mkt kommer det kosta ungefär? 🙂

    • Hej! Det är jättesvårt att säga men minst två gånger hos frisören kommer det att ta. Kostnaden är också svår att säga eftersom priserna skiljer sig men jag kan tänka mig ca 1200 kr per gång. Lycka till!

Kommentera

