Läsarfråga, ta bort smink med olja

Vad roligt att min favoritblogg börjat skriva om no poo! Har själv precis snöat in på det lite smått, är på gång med balsammetoden och har provat ocm några gånger (jätteskönt, men fick lite finnar tyvärr). Men jag undrar hur du gör med oljan när du tar bort mascaran? Jag provade på torra ögon med en bomullstuss dränkt i olivolja – det funkade inte så bra… Var tvungen att gnugga så mycket och det kändes inte så nyttigt. Provade även att ta olja i händerna och massera i samband med ocm, men nog tusan hade jag mascara kvar både på fransarna och under ögat efteråt  Dessutom blir det att jag ser lite suddigt efteråt, upplever du det också?

Hej! Ja visst är det fantastiskt att man kan vårda hud och hår med naturliga produkter man har hemma 🙂

Jag tar bara lite olja på mina händer och masserar in på fransarna. Sen sköljer jag med vatten och drar bort restena med en bomullsrondell. Det brukar försvinna ganska bra men mycket kan samlas under ögat så där får man ta lite mer olja och svepa med bomull eller handduk några gånger. Ja får man in oljan i ögonen blir det väldigt suddigt men det brukar gå över ganska snabbt skölj med vatten så brukar det försvinna!

6 thoughts on “Läsarfråga, ta bort smink med olja

  1. Hej!
    Jag undrar om du har några tips på hur man kan bevara färgen på ett färgat rött hår? Det har ju en tendens till att mattas av lite mellan färgningarna.
    Har köpt John Friedas Glaze för rött hår, men undrar om det finns något annat tips. Jag tränar ganska mycket vilket leder till att jag måste blöta/tvätta håret mer än vad man skulle kunna önska.

    Ha en trevlig semester!

    • Hej! Tack 🙂

      Jag tycker du ska prova en färginpackning från revlon i en röd nyans. Det är det bästa för att behålla den röds färgen för den har en trendens att försvinna fort! Lycka till!

  2. Hej! Jag har en fråga! Har hört att det finns glanstoningar, alltså toningar utan färg. Vet du något märke eller var man kan få tag i en glanstoning på internet?

  3. Hej!
    Jag har en fråga. Från maj 2011 så hände en familjetragedi som gjorde att jag hamnade i en djup depression och fick äta mycket medicin. Jag äter fortfarande medicinen och mår fortfarande ganska dåligt men har äntligen börjat ta mig an små projekt. Som nu vill jag fixa mitt hår och fräscha upp mig lite. Jag skulle vilja färga håret lite ljusare än vad det är. Men, alla säger att det är dumt eftersom mitt hår är jätte skört. Påverkas håret av medicinen? Kan jag färga utan att det blir något fel? Jag har redan försökt färga men färgen satte sig för fem öre så denna gång blir det hos en frisör i så fall. Är det dumt att färga? Borde jag låta mitt hår vara?
    Tack för en bra blogg. 🙂

    • Hej! Ja håret påverkas av medicin så det kan bli lite problem vid färgning. Men du skulle kunna lägga i en toning och lite ljusa slingor t ex. Funkar det bra kan du ju prova att göra lite mer slingor igen! Men berätta gärna för frisören att ditt hår inte är i bra form och att du äter starka mediciner. Jag tror det kommer blir jättebra. Kul att du börjar känna dig bättre igen och lycka till med allt 🙂

Kommentera

