Koppar blond

Grym, grym, GRYM blogg!!! 🙂

Jag har ett litet dilemma; jag var blond och igår, fick något jä*la infall och ville bli koppar färgad. Åkte och köpte hårfärg, färgade, det blev mörk koppar med stänk av rött. (väldigt mörk, jag tänkte mig mer ljust. Lite guld orange sådär)

Hur som helst, nu är frågan.. Om jag ljusar upp det lite (alltså bleker) kommer det bli katastrof orange eller finns det en lite chans att det blir som jag vill ha det. Kan man kanske slänga i en skvätt revlon om det blir katastrof? I så fall, vilken? 400 eller 740? På färgkartan ser ju 400 helt galen ut, typ neonorange. Eller ska man bara kasta i en ljusbrun toning? Eller ska jag göra något helt annat.

Tack på förhand,
Emma

Hej Emma! Jag tycker du borde vänta lite och se om det inte tvättas ur ganska mycket! Sen tycker jag du ska lägga i en revlon inpackning i färgen 734. Den ger en koppar/ guld ton som jag tror är den du vill ha. Lycka till!

12 thoughts on “Koppar blond

  1. Hej! Älskar din blogg!
    Har ngr frågor jag hoppas du kan svara på :).
    Efter att vart svart i håret ett antal år, är jag nu mera röd :).
    Använder revlons fire red 600..
    Undrar lite hur jag ska göra med utväxten?
    Kommer den täcka utväxten alts ngra cm.
    Är i grund och botten ljusbrun/sandre.
    Annars hur gör jag för att få utväxten i samma färg som resterande hår.
    Vill ju inte gärna bleka varje gg.
    Hoppas på svar :).

    • Hej! Kul att du gillar min blogg 🙂

      Revlon nutri color creme färgar bara redan färgat hår så för att bli av med utväxten behöver du lägga en röd färg där. Jag kan inte råda dig riktigt till vilken färg eftersom jag inte känner till färgerna man kan köpa själv. Men fråga på Åhléns eller kicks om hjälp så kan dom nog råda dig till vilken färg du ska ha. Kom ihåg att bara lägga färgen i botten. Lycka till 🙂

  2. hej!
    jag var hos frisören förra veckan och slingade håret, jag är ljust blond och ”slingade bort” utväxten. hon la även i en snabbtoning för att få bort den guldigt färgen jag hade i topparna eftersom jag hellre vill ha kalla färger.
    jag använder ett schampo som är för blont hår och nu känns det som att schampot har gjort mitt hår guldigt igen.
    jag undrar därför nu om jag kan använda färgbomben nr. 1002 för att få tillbaka det kalla igen. och så undrar jag hur länge det håller i sig!
    tack för en toppenbra blogg!
    kram

    • Hej! Tack:)

      Ja 1002 passar jättebra till ditt hår för att få det i en kallare nyans. Schampot du använder för blont hår kan göra det varmt så börja gärna med ett annat schampo. Det är olika hur länge den sitter i men ca 2-3 schamponeringar. Du kan använda den varje gång du tvättar håret som ett balsam. Lycka till!

  3. Hej!
    Jag har en mellan blond hårfärg med ljusa slingor och jag är så himla sugen på att färga mina toppar lila (dip dye). Såg att du hade skrivit ett inlägg om det tidigare, men eftersom jag inte har så långt hår funderade jag på att testa med en temporär färg, gärna i sprayflaska, sådana som man kunde välja när man var mindre hos frisören. Men hur funkar det med mitt blonda hår?
    Kommer mitt hår missfärgas efter den lila färgen?

    Kram, Becka

  4. Hej! En fråga angående torrt, ”tuffsigt” hår. Hur får jag mitt hår glansigare? (jag försöker äta så bra som möjligt men kanske har brist på någon viktig vitamin? Vilken skulle det kunna i så fall vara)
    Kan fel shampo och att man blandar olika balsam vara boven? Jag kan tillägga att jag klippt och slingat håret för ca 1,5 vecka sedan så det är fräscht i helhelt…
    Tacksam för svar! /Caroline

    • Hej! Det kan vara brist på både vitaminer och mineraler. Du skulle kunna prova ett hårtillskott. Tex hårkontroll. Sen tycker ja du ska prova ricin olja och använda den som en inpackning någon gång i veckan. Det går att köpa på Apoteket. Lycka till 🙂

  5. Hejsan!

    Hittade din blogg häromdagen och tycker du verkar vettig !
    Ska till frisören på fredag (den 24e februari alltså) och undrar om du har något tips på vilka trender som gäller i vår på hårfronten?
    Just nu har jag ganska långt kallt brunt hår med ljusa, tunna slingor i och med mittbena.
    Kan väl inte direkt påstå att jag är supermodig och vågar ändra mitt hår jättemycket, men har funderat på om jag ska lägga till lite rött och få det lite ljusare?

    Hoppas du har något bra tips!
    Kram Ellen

    • Hej Ellen! Just nu ser man mycket skiftningar i håret. Gärna med mörkare upptill och ljusare på längden/topparna. Jag tror att en ljusare röd ton i längderna och i topparna skulle vara fint. Gärna med lite mörkare botten som grund. Slinga gärna håret i olika röda och bruna toner för att få fram snygga skiftningar.

      När det gäller klippning börjar uppklippt hår komma tillbaka jättefint med det naturliga fallet som blir när man klippet upp ett hår.

      Hoppas det gav svar på din fråga 🙂

  6. Hej!
    Jag har tonat mitt hår i ett antal år nu men börjar bli trött på det, och det har bara blivit mörkare och mörkare. (Första gången jag tonade var jag väldigt blond)
    Nu är min utväxt/naturliga hårfärg mellanblond och resten av håret lite röd/orange eftersom färgen tvättats ut med de röda pigmenten sitter kvar.
    Hur ska jag göra för att få bort de röda pigmenten?
    Ska jag slinga och sedan lägga i en mörkblond toning? För det går väl inte att tona eller färga håret ljusare och då få bort de röda pigmenten?
    Tack i förhand.

    /Ottilia

    • Hej! Det kan vara jättesvårt att bli av med röda pigment precis som du skriver. Att göra slingor tror jag också är det smidigaste sättet att få det snyggt. Sen när du blekt upp det lite kan man lägga i en kallare färg för att få bort det varma helt. Men jag rekommenderar att du går till en frisör och gör det för att få ett bra resultat. Lycka till!

Kommentera

