Läsarfråga,färginpackning för ljust hår

Hej Sandra! 

 
Jag läser din blogg flitigt och har en fråga angående Revlons färgbomber, vet att frågor om dem varit upp på din blogg tidigare, men undrar nu lite om hur jag borde göra. 
 
Jag har långt och tjock hår och var och klippte mig nu i helgen och då så blev det inte helt som jag tänkt mig.
Jag hade tidigare ganska mellanblont hår med varma toner, de såg typ lite guldigt ut, och så hade jag en ganska mörk utväxt. 
Men igår var jag hos frisören och slingade utväxten och sedan lade hon även i en ”nyansering”, antar att de var typ toning eller något du som är frisör har nog mer koll än jag. 
Nu känns håret väldigt ljust och mycket av det varma tonerna är borta, vet inte om jag kan kalla det jätte blont men det känns iallfall som att jag är det. 
Så nu funderar jag på om jag skall köpa en färgbomb för att få lite mörkare hår, vill fortfarande ha det blont men mer mellan/mörkblont igen, eftersom att det känns som att mitt hår ser lite onaturligt ljust ut nu (jag är dessutom lite brun i hyn eftersom jag solar ibland vilket gör att det passade mycket bättre med varma toner i håret).
 
Men hur fungerar en färgbomb? Går det att få håret lite mer mörk blont och med mer varma toner? 
Kommer man knappt se skillnad eller blir det stor skillnad i hårfärgen efter en färgbomb? Och slutligen har du något tips på vilken nyans/vilket nummer jag borde köpa?
 
 
Vore väldigt tacksam för svar!
 
Hälsningar Astrid 
Hej Astrid! 

 
Ledsen för att du fått vänta så länge på svar. 
 
Det finns en revlon inpackning i färgen 931 som jag tror skulle passa dig! Hur stor skillnad det blir beror lite på hur slitet och ljust ditt hår är. Vill du ha en intensivare färg kan du låta den sitta i lite längre och sitta med den i värme t ex i bastun. 
 
Lycka till! 
2 thoughts on “Läsarfråga,färginpackning för ljust hår

  1. Hej! mitt hår bli fett jättesnabbt, redan dagen efter jag har duschat känns det jättesmutsigt och ofräsht. jag använder torrschampo men tycker fortfarande att det känns ganska fett. så jag undrar om du har något tips på något schampo för fett hår om det ens finns något sådant? tack på förhand! 🙂

    • Hej! Ja det finns schampo för fett hår men problemet med dom är att de kan vara för starka och torka ut. Vilket leder till att det produceras ännu mera fett. Det bästa är att använda ett så milt schampo som möjligt så att man inte stör hårbotten för mycket. The body shop har ett schampo som heter rainforest balance.

      Lycka till!

Kommentera

