Läsarfråga, få luggen att ligga kvar

Hej!
 
Jag undrar hur jag får  håret att ligga kvar så här hela dagen    som på bild 5
 
Hur gör jag
vilka produkter behöver jag
 
Jag har tjockt lockigt hår naturligt  (plattar det ibland) så skulle vilja veta hur jag kan ha håret så här med både rakt och lockigt hår, 
om jag vill ha det så här och väljer lockigt och sen en annan dag rakt går det bra med  samma produkter då eller ska det vara olka??
 
Du har hjälpt mig med frisyrproblem förut och det har blivit jätte bra skulle bli så glad om du kunde hjälpa mig med detta
 
Mvh Sofie  

Hej Sofie!
Det är väldigt svårt att få luggen att ligga kvar sådär hela dagen. Det krävs framför allt ett bra spray! Redkens forcefull 23 är ett super spray som håller hela dagen men du kan ändå behöva fixa till det under dagen. Det går att använda samma produkter eftersom du har lockigt hår så antar jag att du har någon plattkräm som gör håret rakare. Det borde funka bra att locka i också. Vill du ha dina naturliga lockar behöver du någon lätt gele eller lockspray. Redken har en bra från serien fresh curls som heter curl boost. 
 
Lycka till! 

 

2 thoughts on “Läsarfråga, få luggen att ligga kvar

  1. Hej!

    Jag tycker om Redkens produkter och använder det märket för de mesta, men har varken provat Redkens Natures rescue eller Redkens Intraforce (som låter bra iallafall när man läser). Har du nån erfarenhet av dessa produkter? Mitt hår upplever jag som ganska torrt i längderna, har varit blond länge och gjorde då folieslingor ca var 10:e vecka hos frissan men nu är det tonat rött men tycker kvaliten är ungefär densamma som när jag va blond. Torrt i längderna och kan bli lite fett i hårbotten. Tvättar håret ungefär var 3-4:e dag, och torrshampoo i mellan om de behövs.
    Tacksam för svar =)

    • Hej nature force har jag testat och gillar verkligen dom produkterna. Det enda negativa är att schampot är ganska o drygt. Intraforce har jag inte testat men jag tror att extreme serien passar ditt hår bättre.

      Lycka till

Kommentera

