Läsarfråga, tona mörkbrunt/rött

Hej,

Jag har idag min naturliga hårfärg, som är guldkopparblond eller vad man ska säga J Jag har aldrig färgat håret men funderar på att tona i den färgen på bilden nedan, har du något tips på en bra färgtoning jag kan använda mig av? Kan jag göra detta själv hemma eller bör jag gå till en frisör?

Ha de bra!

Elin

Hej! 

 
Det finns alltid en risk med att färga håret själv hemma men med en toning är det ganska lätt. Jag skulle rekommendera färgen 6/75 från Wella color touch. Tänk på att du behöver minst två förpackningar beroende på hur långt, tjockt hår du har. 
 
Lycka till! 
Kommentera

