Läsarfråga, frissigt hår

Hej!
 
Och tack för en bra blogg!
 
Jag skulle va väldigt glad för lite tips på frisyrer, produkter och råd för mitt hår.
 
Jag har självfall, lockar i mitt hår som just nu är ganska långt och något uppklippt (urklippt?). 
Det blir lätt frissigt och stort, speciellt när det är nytvättat och är svårt att få kontroll på samt att det känns matt. 
Nu när det är lite längre blir det inte lika ”stort” och känns som att det kan ”tappa” volym lätt trots att det är
frissigt och bångstyrigt. Det känns som att de blir för platt på hjässan och speciellt när jag anv produkter för att få ner frissighet
och få mer glans i håret.
Dessutom har jag mycket småhår och virvlar i hårfästet som gör som de vill, finns det nåt man kan göra åt det?
Vet inte riktigt hur jag ska ha benan eftersom småhåret gör sitt till…?
 
Så alltså…vad är bra produkter för att motverka frissighet och få lite mer glans och kontroll?
Och har du några tips på frisyrer som skulle passa mig? Jag har ganska lågt hårfäste och tror att ansiktformen e rund (?)
Jag tror jag vill behålla hårets längd mer eller mindre eftersom det känns som det gärna växer för mkt på bredden om det
blir för kort och då gör mitt ansikte för runt…eller vad tror du?
 
Skickar med en bild om det hjälper och hoppas förklaringarna och frågorna inte blev alltför röriga!
 
Tacksam för svar, 
Malin

Hej Malin!

 
Det finns ganska många bra produkter för frissighet t ex Redken har en som heter Align 12. Den hjälper till att få bort frissighet och släta ut håret. Den ger bra stadga och kontroll också!
 
Jag tycker du ska prova att klippa upp håret mera! Det kommer att göra att det blir mer liv åt håret och du får tillbaka volymen. Små hår och virvlar är det tyvärr inte så mycket att göra åt. Torrschampo kan hjälpa för att få det att lägga sig bättre.
Lycka till 🙂
One thought on “Läsarfråga, frissigt hår

Kommentera

