Läsarfråga, hur ska man plocka brynen..

Hej!

Jag hoppas verkligen att du svarar på min fråga!
För att jag har ett stort problem.. Jag vet inte hur jag ska plocka ögonbrynet (noppa).

Jag har ett oval ansiktsform så kan du ge mig lite tips om vad för ögonbryn jag kan skaffa?
Hej! 

 
Jag tycker att naturliga bryn är det allra snyggaste och det är också det som är modernt just nu. Med naturliga bryn menas att man bara plockar väldigt lite och ändå behåller formen på brynen. Här är två bilder på ganska naturliga bryn. Det räcker att plocka i mitten och lite längst ut för att få den naturliga formen. Tänk på att bara plocka underifrån så att du ändå behåller höjden. 
 
Är du osäker på att plocka tycker jag du ska testa att gå till en salong, sen kan du underhålla hemma när det växer ut igen. 
 
Lycka till! 
6 thoughts on “Läsarfråga, hur ska man plocka brynen..

  1. snälla hjälp!
    precis när jag har tvättat mitt hår så är det fett igen, det är liksom som att mina schampon inte funkar, vad kan detta vara, och hur löser jag det?
    snälla svara på min fråga, det vore helt grymt snällt av dej!
    P.S älskar din blogg 🙂

    • Hej! Det kan vara så att dina produkter innehåller mycket silikon och därför känns det som att det bli fett direkt. Jag tycker du ska prova produkter utan silikon ett tag och som är milda. På The BOdy Shop finns det ett schampo som heter Rainforest balance som jag tror kan passa dig. Sen kan du prova att använda torrschampon mellan tvättarna.

      Kul att du gillar mun bloogg 🙂

  2. Hej!

    Funderar på vad som är bäst att fylla i ögonbrynen med, vet att det är en smaksak visserligen. Själv har jag kört på en ögpnbrynspenna men den börjar lida mot sitt slut så dags att införskaffa något nytt.

    Är relativt ljusblond naturligt och vill ha ögonbryn som ändå blir markerade utan att det ser för ”påmålat” ut. Funderar på MUS ögonbrynsskugga, vet du om den går att använda som vanlig ögonskugga också, har nämligen hört det? Vill annars ha en penna som inte innehåller något rött utan är mes ”askig”, har du något tips?

    Mycket frågor men hoppas på lite vägledning!
    Tack för en bra blogg, hälsningar Isabelle

    • Hej! Jag tycker Makeupstores brynskugga är jättebra, Viva la diva har också nästan en likadan men för ett mycket bättre pris. Jag brynskuggan går jättebra att använda som ögonskugga det gör jag själv varje dag.

      Lycka till 🙂

  3. Hej! Jag har alltid haft bra hy, men på senaste tiden har min hy bilvit väldigt torr! Jag använder hud kräm men det vill inte försvinna! Hjälp mig snälla! Hur ska jag göra för att få bort det torra?

    • Hej! Jag har också haft samma problem nu i vinter! Jag började använda honung och lite olivolja som rengöring och sedan masserar jag in lite jojoba olja, efter det har min hud blivit jättefin. Du kan också göra en peeling med florsocker och olivolja för att få bort torra partier. Försök att inte tvätta den på morgonen heller!

      Lycka till!

Kommentera

