Läsarfråga, fylla i ögonbrynen

ca 75 kr på Åhléns

Hej!

Funderar på vad som är bäst att fylla i ögonbrynen med, vet att det är en smaksak visserligen. Själv har jag kört på en ögpnbrynspenna men den börjar lida mot sitt slut så dags att införskaffa något nytt.

Är relativt ljusblond naturligt och vill ha ögonbryn som ändå blir markerade utan att det ser för “påmålat” ut. Funderar på MUS ögonbrynsskugga, vet du om den går att använda som vanlig ögonskugga också, har nämligen hört det? Vill annars ha en penna som inte innehåller något rött utan är mes “askig”, har du något tips?

Mycket frågor men hoppas på lite vägledning!
Tack för en bra blogg, hälsningar Isabelle

Hej! Jag tycker Makeupstores brynskugga är jättebra, Viva la diva har också nästan en likadan men för ett mycket bättre pris. Jag brynskuggan går jättebra att använda som ögonskugga det gör jag själv varje dag.

Lycka till

2 thoughts on “Läsarfråga, fylla i ögonbrynen

  1. Hej!

    Mitt hår är just nu mellanbrunt men jag skulle vilja ha det an aning ljusare och mer guldbrunt. Har du några tips på vad jag kan göra? Jag har verkligen inte råd att gå till en frisör. Tacksam för svar!

    • Hej!Är det ofärgat ditt hår? Är det ofärgat går det att lägga en färg som ljusar upp ca 2 steg. Tänk på att ta en ganska neutral färg eftersom det naturligt blir en varmare/guldigare ton när du ljusar upp. Tänk på att det går åt mycket färg för att få det jämnt, minst två förpackningar beroende på hur långt hår du har.

      Är det färgat innan kan du behöva bleka det och då är det lättast att göra många slingor. Använd en svag färg eftersom det bara är lite ljusare du vill ha.

      Lycka till!

Kommentera

