Läsarfråga, ljusa upp redan färgat hår

Hej det är så att jag har typ mörk brunt med rött i och idag så tog jag blond för trodde kanske att det skulle bli ljusare men det är klart att det gjorde bara vid utväxten resten är det mörkt, så min fråga är vad ska jag köra för hårfärg för att få det ljust? Tack super bra blogg 🙂

Hej Nora! För att få det blont behöver du avfärga/bleka bort den bruna färgen först. Det sättet som är lättast att få bra är att man gör många slingor i olika omgångar. Efteråt måste man oftast lägga i en färg/toning eller nyansering för att få bort det varma i håret. Det är ganska svårt att göra själv så jag rekommenderar att du går till en frisör för att få ett bra resultat.

Lycka till och jättekul att du gillar min blogg 🙂

4 thoughts on “Läsarfråga, ljusa upp redan färgat hår

  1. Hej !
    Jag har brunt hår och för ung. 1 månad sedan så gjorde jag blonda slingor
    Jag blev inte nöjd och nu vill jag ha mitt hår såhär : http://tinypic.com/r/qpnmz6/5
    Mörkbrunt !
    Men vad ska jag göra för att få hela håret så ?
    För att när jag har frågat andra har de bara sagt att det inte går på de blonda slingorna för att man fortfarande kommer se blonda slingon, och jag har tyvärr JÄTTEtjockt hår
    Vad ska jag göra ?
    här är MITT hår : http://tinypic.com/r/15wavpu/5

    • Hej! Det är inga problem att färga det mörkt. Den kan vara så att efter några tvättar kommer det blonda fram lite igen men då kan du underhålla med färginpackningar. Jag skulle rekommendera färgen 4/77 från Wella color touch. Den finns att köpa på lyko.se t ex. Eftresom du har så tjockt och långt hår skulle jag rekommendera att du köper tre förpackningar för att få en jämnt resultat. Det är viktigt att du får ut färgen ordentligt i hela håret så det inte blir ojämnt. Lycka till och har du fler frågor är det bara att du hör av dig!

  2. Hej! Precis som i inlägget här så skulle jag vilja ljusa upp mitt hår lite grann. Jag brukar färga mitt hår en aning mörkare (chokladbrunt) men har inte gjort det nu på ett bra tag eftersom jag tröttnat & vill ha lite variation. Så min vanliga hårfärg har börjat växa fram nu & resten av håret har ju givetvis blekts. Så jag skulle säga att jag för tillfället har brunt hår, något mörkare än råttfärgat. Jag funderar på att slinga det en aning ljusare, för att få det ungefär mörkblont/ljusbrunt. Ungefär som bilderna du lagt upp på Victoria Beckham. Hur ska jag gå tillväga? 🙂 Det känns som att det är svårare att färga håret ljusare än mörkare..

    • Hej! Ja det är svårt att färga håret ljusare, det är lätt att det blir gult eller slitet och trasigt. Jag skulle rekommendera att du går till en frisör för att få ett bra resultat. Lycka till!

Kommentera

