På Arlanda

Sitter på Arlanda och väntar på mitt plan. Tråkigt att flyga själv men jag har min choklad och Egoboost som sällskap. Jag ska åka till Frankrike och vara borta minst 2 månader. Ska bli riktigt spännande 🙂 Jag kommer att plugga franska och bara njuta av att vara ledig från jobbet. Förhoppningsvis även njuta av vårvädret där nere.

Det kommer ta några dagar innan jag får ordning på internet och allting så det blir nog inte så mycket uppdateringar på några dagar! Era frågor svarar jag självklart på så fort jag får tid!

Hoppas ni får en fin lördagskväll, á bientôt!

 

4 thoughts on “På Arlanda

  1. Hej! Jag har en fråga som jag hoppas att du vill svara på. Jag var till en frisör i fredags och blev så otroligt missnöjd. Jag är blond och det jag ville göra var att slinga utväxten samt göra lite olika blonda slingor i resten av håret för att få det att se naturligt ut (ville även få en liiite kallare ton). Hade flera bilder med mig och det kändes verkligen som att hon förstod hur jag ville ha det. Märkte dock redan när hon gjorde slingorna att hon var stressad och det var tydligt att hon låg efter i schemat. Foliepaketen blev glesare och glesare och hon lade färgen ca 17 mm ut från hårbotten (ja, jag har mätt :)). Eftersom hon var så sen fick jag sitta med den kalla toningen medan hon klippte nästa kund. Och nu är mitt hår inte katastrof men allt annat än jag tänkt mig. Det är en väldigt kall ton, det ser väldigt blekt ut (det jag sa att jag ville komma ifrån) och av de olikfärgade slingorna syns några bara få i hårbotten så de ser mest ut som utväxt. Jag sa då hon var klar att det inte blev riktigt som jag tänkt mig att det inte blev så skiftande färg och så, och då pratade hon liksom bort det med att man inte vet hur mkt ett hår tar åt sig så hon hade varit lite försiktig. Det kan jag förstå men jag tycker nog att hon borde erbjudit sig att lägga i nya slingor eller? Besviken betalade jag dyra 1400 och gick hem och grinade. Så mycket pengar och så mycket förväntan liksom. Vad tycker du att jag ska göra? Är jättenervös över att gå tillbaka (blev generad bara av att säga att det inte blev som jag tänkt mig) och jag vet inte om jag ens vill att hon ska röra mitt hår igen. Helst vill jag ha pengarna tillbaka och gå till min vanliga frisör och se om hon kan rädda det. Vad tycker du och vad har du för upplevelse av kunder som kommer tillbaka? Är vi skitdryga och blir ni sura eller hur funkar det? (sorry för aslångt inlägg och tack för en grym blogg) Helena

    • Hej Helena! Jag tycker absolut att du ska gå tillbaka! Självklart ska man våga klaga om man inte är nöjd. Jag kan ju inte säga hur hon tycker men jag själv som frisör blir jag gladare om en kund kommer tillbaka om hon är missnöjd så vi kan lösa det. Det tjänar man på i längden, man vill ju ha nöjda kunder såklart! En missnöjd kund kan ju göra att man tappar många andra kunder eftersom rekommendationer är den bästa marknadsföringen. Så mitt råd är att gå tillbaka och be om att hon gör nya slingor vägrar hon kan du begära pengarna tillbaka och gå till din vanliga frisör. Jag förstår att du helst inte vill gå tillbaka och göra nya slingor men det kan vara ett bra sätt att lösa det på, ge tillbaka pengarna är hon säkert inte så sugen på. Men du ska veta att du har rätt att få pengarna tillbaka så bråkar hon får du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden så får du hjälp.

      Lycka till nu och kul att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

