Läsarfråga, hår på utväxt

Utväxt är både modernt och väldigt snyggt! 

Hej! Jag tänkte passa på att fråga dig lite saker. Jag har färgat mitt hår ganska länge nu men börjar bli trött på det. Jag har egentligen råttfärgat ganska ljust hår och nu har jag färgat det rött och brunt i säkert 5 år. Men hur ska jag göra för att det ser bra ut under tiden? Nu har jag ca 5 cm utväxt och det börjar se riktigt fult ut! Min utväxt är ju mer en kall färg och resten av håret är varmare. Utväxten är lite mörkare en resten av håret men det gör inte så mycket det är mest det varma jag vill ta bort. Finns det någon toning eller liknande som jag kan använda mig av?

Tacksam för svar! 

/Åsa

Hej Åsa! 

Det är ju som tur är helt rätt med utväxt nu och jag tycker det är riktigt snyggt! Jag tycker du ska testa 8/81 i Wella color fresh. Det är en lätt toning som borde ta bort mycket av det varma i håret. Sen kommer det bli snyggare ju mer det växer ut! Snart är det ju vår/sommar och då kommer färgen blekas av. Tycker du att det blir för ljust på längderna kan du även prova 8/0 i Wella color fresh. 

Lycka till! 


Kommentera

