Läsarfråga, Wella Color Fresh blont hår

Hej! : )

Skulle verkligen behöva råd om hur jag fixar till mitt hår!!! Jag har alltid varit väldigt ljusblond,men på senare år blivit mörkare och har då slingat upp det..nu är jag trött på denna utväxt som måste fixas hela tiden,så vad gör jag?? Det yttre håret är väldigt blont,medans allt det undre plus utväxt är hm..råttfärgat,suck! Jag är heller inte purung längre och känner att jag nog vill dämpa ner det lite,men vill inte bli för beige el “askig”! Tycker det är såå snyggt med nyanser åt rött men vill samtidigt slippa jobba med utväxter alltför ofta…mina blonda slingor har flera olika nyanser,kan jag ha i color fresh 8/03 el blir det typ “råttfärg”?? Skulle väl helst gå till frisör men är en ganska fattig mamma..har testat chokladbrun,kastanj, m.m och passar faktiskt riktigt bra i mörka nyanser,men längtar ändå alltid tillbaka till det mer blonda så jag har bestämt mig att fortsätta vara åt det blondare hållet fast helst mer åt det guldiga kanske,iaf inte superblont!!! blev en låång fråga..måste jag färga,el funkar typ color fresh?? Blir gärna grönt i topparna å en bit upp då jag tonat,färgat i brunt : ((

Sååå tacksam för ett råd från dig!!!
Ha det bra : )) Helén

Hej Helén!

Det räcker absolut med en color fresh, det tror jag blir mycket bättre en att färg.  Just 8/03 i Wella color fresh blir ganska varm. det är mycket rött i den och kan nästan slå lite åt koppar. Det blir dock en snygg färg och jag brukar använda den själv. Jag har också rättfärgat hår och min utväxt syns inte alls nu när jag använder 8/03. Men den är alltså ganska varm. 8/0 har jag inte provat men jag tror inte att den blir för tråkig, det finns lite värme i den också. Ett alternativ är att blanda båda två och prova dig fram hur varmt du vill ha håret.

Lycka till nu! 

2 thoughts on “Läsarfråga, Wella Color Fresh blont hår

  1. Hej! Menar du att man kan använda color fresh som färg, utan att slinga innan? Jag har massa slingor så är nästan helblond, men pga att jag har slingor och inte färgat hela håret så har jag ändå utväxt, om än lite. Men är rätt så guldig och blir mer och mer för varje dag. Funderar på att köpa en schwartscopf blekning och ba köra hela håret och sen lägga in 10/36 för att bli riktigt ljus men om det räcker med 10/36 (förstår att man inte blir lika ljus som med blekning, men det är ju utväxten det gäller främst) så kör jag på det! Tacksam för svar 🙂 kollar in på denna kommentar lite då och då för att se om du svarat, finns annars på min mail.
    Tack för en bra blogg! Mvh Valentina

    • Hej! Ja du kan lägga i en color fresh direkt i håret! Bleker man så får man fram varma pigment så om du kör en helblekning tror jag inte att det räcker med 10/36 du kan i så fall behöva en kallare färg och mer intensiv t ex 8/81 från Wella color fresh men bara ha den snabbt i. Lägger du i 10/36 i hela håret nu så kommer det bli en fin beige nyans på slingorna men på din utväxt kommer det inte att synas så mycket, det kan inte bli ljusare av color fresh.

      Hoppas det gav svar på din fråga och kul att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

