Att bestämma sig

Det där med att bestämma frisyr är inte lätt! Jag kan aldrig bestämma mig för hur jag vill ha mitt hår vilket resulterar i att jag klipper av det, sparar, klipper av det och sparar. Så håller jag på vilket gör att jag nästan alltid har samma frisyr, det blir inte längre en lite nedanför axlarna. Här är en frisyr som jag verkligen gillar! Jag har haft långt hår själv också men då med löshår. Men jag skulle verkligen vilja prova att ha långt hår naturligt någon gång! Så nu är jag inne i spara period igen efter att jag klippte av en bra bit i början av året. Trots att jag skulle spara håret till mitt bröllop i sommar så var det ca 15 centimeter som rök!

 

Varför jag klippte mig? För att såg den här bilden, det är ju så snyggt med page. Sen tänkte jag att det hinner ju växa ut.. Men nej det har inte växt sådär extremt mycket, till axlarna ungefär.

Det är verkligen svår det här med att bestämma sig! Sen är det ju så tråkigt att spara ut håret, det känns ju som att det aldrig växer..

Har ni också svårt att bestämma er?

4 thoughts on “Att bestämma sig

  1. Just nu håller jag på och sparar ut en sidecut, så jag ser himla rolig ut när jag har allt hår utsläppt, men det går rätt fort ändå, speciellt som att det håret är fräscht och aldrig behöver klippas av mer än att toppa mycket mycket lite.

    Men annars är mitt största problem den andra sidan av huvudet, där tinningshåret alltid går av. Jag blir helt galen på det… Måste hålla mig till en längd på allt hår som är strax ovanför nyckelbenen. Skulle vilja ha en frisyr utan uppklippningar, och som är lite längre fram än bak, fast inte pagelängd. Men eftersom tinningshåret ALLTID går av så är det väl en omöjlig dröm… 😦

    • Jag känner igen det där med tinnings hår som går av! Jag hade en period när jag ville spara ut min lugg så jag skulle få jämn långt hår. Men den gick av så mycket så till sist fick jag ändå en ofrivillig lugg 😉

  2. Hej! Jag har nyss klippt mitt hår till en frisyr som går strax ovanför axlarna och allt är i samma längd (inget uppklippt alltså, förutom sneluggen). Men hur gör jag den frisyren som du har lagt upp i inlägget (Olsen-tjejen)? Har du tips på andra frisyrer man kan göra? Jag har aldrig haft den här frisyren förut och är väldigt ovan! Ps. jag är inte så van med hår så inget avancerat tack!

    • Hej! För att få till frisyren på bilden här kan du använda dig av en stor locktång. Du snurrar bara håret lite slarvigt tunt locktången och avslutar med lite spray! Lycka till 🙂

Kommentera

