Kastanjevatten

Chestnut Lotion Kastanjevatten

När vi ändå är inne på det här med att sola med måtta, här är en av mina favorit produkter! Chestnut lotion/ kastanjevatten går att köpa t ex på Kicks och Åhlens (95 kr).

Jag har använt den här produkten i säkert tio år (om inte mer) och det är fortfarande en av mina favoriter till våren/sommaren. Jag får väldigt ofta finnar av bus krämer så den här är perfekt att använda i ansiktet!

Så här fungerar det:

Du tar en liten mängd på en bomullstuss sedan stryker du över huden, för att få det jämnt kan du behöva massera in det ordentligt. Jag brukar köra i ansiktet, halsen och dekoltaget. Det går också bra att blanda i kastanjevatten i din vanliga bodylotion. Det brukar jag göra på större ytor som t ex benen.

2 varningar:

– Kastanjevatten kladdar inte men om du börjar svettas kan det fläcka ner kläderna. Det kan också om du applicerar mycket börja rinna lite om du svettas väldigt mycket. Har hänt mig i dekoltaget! Inte så snyggt 🙂

– När du applicerar smörj in händerna innan med en fet kräm och tvätta händerna snabbt efteråt. Det fastnar nämligen väldigt lätt annars och du får bruna finger toppar.

2 thoughts on “Kastanjevatten

  1. Pingback: Läsarfråga, BUS i ansiktet « Fråga Frisören & MakeUpArtisten

Kommentera

