Läsarfråga, naturliga hårprodukter

Hej! Tack för en väldigt inspirerande och kul blogg. Jag har en fråga som jag hoppas du kan svara på. Jag har sett att du börjat skriva lite mer om naturlig skönhetsvård vilket jag tycker är jättekul för jag är väldigt intresserad av det! Jag har väldigt torrt och lockigt hår, jag har försökt prova inpackningar som är utan silikon och andra konstigheter men jag hittar ingen som är bra. Har du något tips på en bra inpackning? Sen skulle jag vilja ha något att ha i håret när det är torrt för att få ner frissigheten. Har du något tips på stylingprodukt som är naturligt? 

Väldigt tacksam för svar, 

hälsningar Anna 

Hej Anna! 

Vad glad jag blir att du gillar min blogg! Jag använder ekologisk kallpressad kokosolja som inpackning och det tycker jag funkar väldigt bra! Det bästa är om man kan tillsätta lite värme t ex basta eller sitta i solen med en plasthätta över. 

Som styling produkt tycker jag du ska testa arganolja det behövs bara en liten liten  droppe i håret och du kan ha den både i torrt och fuktigt hår. Det är en ganska fet olja som tar bort frissighet, det går att blanda ut den med t ex jojoba olja om det känns för fett. 

Hoppas det gav svar på din fråga! 

Kommentera

