Läsarfråga,

Lindsay Lohan

Hej Sandra!

 Jag har följt din blogg länge nu och tänkte nu passa på att själv ställa en fråga. Jag har aldrig färgat mitt hår och min hårfärg är röd/blond. Jag gillar mitt hår när det är riktigt solblekt och skulle gärna vilja färga det ljusare. Vad tycker du är det bästa att göra? Ska jag lägga i en ljusare färg i hela håret typ ljusblond, bleka eller göra slingor? Jag vill ju inte ha gult hur gör jag för att undvika det? Jag har ganka långt hår också, kommer det slita mycket? Jag skulle vilja ha lite som Lindsay Lohan har här på bilden. 

Väldigt tacksam för svar! 

Ps. Grym blogg! 

Hej Stina! 

Jag tycker att du ska göra slingor, gärna i lite olika blonda nyanser. Jag rekommenderar att du går till en frisör, det är svårt att göra hemma och det är stor risk att det blir gult. Använder man bara rätt produkter kommer det inte slita så mycket på håret, var noga med inpackningar ett tag efter bara. Jag tror att det kommer bli grymt snyggt! Det är så fint med mycket ljusa slingor i rött hår. 

Lycka till och jag blir så glad att du gillar min blogg! 

8 thoughts on “Läsarfråga,

  1. hejsan, jag undrar om du har tips på hur man får långt hår till sommaren (helst)
    men inte sådana tips typ: uto ch spring och sånt.. det hjälper liksom inte?!
    tacksam för svar!
    tack ännu en gång för en gryyymt blogg! 🙂

    • Hej Klara!

      Det är går tyvärr inte att påverka hur fort håret växer speciellt mycket! Det kan hjälpa med kost tillskott t ex hårkontroll sen har ju många som provat Ricin olja påstått att dom fått längre hår men jag orkade själv aldrig fortsätta använda det men det kan vara värt ett försök!

      Vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

  2. Hej!
    Jag tänkte fråga om du har tips på någon bra foundation? Jag har en blandad hud i ansiktet alltså den kan lätt bli torr men jag kan även lätt få finnar (inte så mycket dock). Och gärna något tips på hur man hittar rätt färg. De är lätt att foundationen blir lite för orange i mitt ansikte.

  3. Jag har nyss färgat rött hår. Och jag vet vill så gärna behålla färgen, men så kommer vi till färg-bomb som finns två typer. Så vilket skulle du rekommendera av erfarenhet?

    • Hej! Menar du att det finns två olika röda färger? Eller menar du att det finns olika färbomber? Revlons färginpackningar brukar man kalla för färgbomb så jag utgår från att det är den du menar. Vilken färg du ska välja beror ju på vilken röd färg du har. Om du har kall röd eller mer koppar röd 🙂

Kommentera

