Läsarfråga, undvika solblekt hår

Jag tycker att min naturliga hår färg är väldigt fin och vill inte förstöra den under sommaren. Förut ville jag ha solblekta slingor i håret och därför är mina toppar väldigt ljusa, och jag tycker att det ser väldigt konstigt ut för jag har mörkbrunt hår.

Så jag undrar hur jag ska försöka undvika det på enklaste sätt? Jag har hört talas om solskydds spray för håret men jag har inte fattat om det motverkar att solbleka håret? Jag har även tänkt att jag kan använda keps och solhatt och sånt men då känns det som att jag gömmer mig för solen i sommar och det vill jag ju inte!

Hej! 

 
Ja det finns många produkter som skyddar mot solen! Det finns t ex shampo, balsam och även leave in produkter och styling produkter. Redken har en serie som heter Extend sun som skyddar mot solen t ex det här solskyddet med Spf 12. 
 
Det är jättebra att du skyddar håret med hatt och keps ibland också. Något som också bleker håret extra är om du badar i saltvatten och i pool. Så försök att inte doppa huvudet varje gång du badar! 
 
Hoppas det gav svar på din fråga! 
2 thoughts on “Läsarfråga, undvika solblekt hår

Kommentera

