Läsarfråga, tips på balfrisyr

Hej! Jag ska ta studenten nu i juni och i slutet av maj ska vi ha bal. Jag skulle verkligen behöva hjälp! Jag vill inte vara så tradionell och funderar på att ha en annorlunda klänning den är lång bak men går till knäna framifrån. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska matcha det med hår och smycken. Jag vill ju uppklädd som att jag ska på bal men ändå cool om du förstår. Klänningen är axelbandslös och mörkt blå. 

Hoppas du kan hjälpa mig! Jag har ganska långt hår och vill gärna ha det uppsatt. Tack på förhand, 

Denise 

Hej Denise! 

Jag tycker du ska inspireras av röda mattan. Kolla lite på kändisarna och tänk inte så mycket bal utan mer glamour så får du den looken du letar efter. När det gäller håret tycker jag du ska satsa på en högknut det kommer bli jättefint till den axelbandslösa klänningen. Jag skulle skippa halsband och välja ett par maffiga örhängen bara. 

Hoppas det gav dig lite inspiration! 

 

Kommentera

