Läsarfråga, baluppsättning

Hej, satt och kikade igenom din blogg och gillade den verkligen! 🙂
Tänkte fråga dig om lite tips då jag snart ska iväg på bal.

 Jag har suttit hårmodell några gånger och senast hos frisören jag ska få min håruppsättning utav, och den gången var temat just baluppsättningar. Jag har tänkt mig att jag vill ha hela håret uppsatt på något vis men hon sa till mig då att eftersom jag har så tjockt och långt hår så kommer det se tungt ut och kommer bli svårt att få upp allt i en uppsättning. Jag vill ha en frisyr som ser lätt och ledig ut, avslappnad men ändå passande för bal. Så undrar om du har några tips på frisyrer?  Har tjockt asiatiskt hår och det är ungefär i brösthöjd. 

 Vore sååå tacksam för lite tips! 

Hej!

Även om man har långt tjockt hår kan man sätta upp det tycker jag. Sätter man först upp det i en tofs och utgår från den så blir det ju hållbart.  Här är t ex ett förslag hur man kan göra! 

Hoppas det ger dig lite idéer! 

4 thoughts on “Läsarfråga, baluppsättning

  1. Jättebra inlägg!

    Jag vill också ha tips på balfrisyr, fast åt ett tunt och lätt hår. Jag har det klippt till nyckelbenen, ungefär 🙂 Skulle vara hemskt tacksam för ett par inspirationsbilder och tips på hur man kan göra!!

  2. shohooo !!
    kan inte du ge tips på snygga balfrisyrer till långt hår ? som hänger ner i lockar men endå lite uppsatt ? hoppas du förstår! vore sjukt bra, för balen är om 2 veckor och behöver ge min stylist en bild på hur jag vill ha det!

    bra blogg btw!

Kommentera

