Läsarfråga, träning och makeup

Gym

Hejsan! Tycker väldigt, väldigt mycket om din blogg. Den har det där lilla extra som vissa andra bloggar saknar.
 
 Hursomhelst. Jag ska på träningsläger i sommar och det kommer antagligen vara 5 pass per dag där det första kommer att ligga omkring kl 8. Jag har ganska ojämnt pigmenterad hud och har gärna en bra täckande foundation när jag går i skolan etc. Men jag har ju hört att det inte är så bra att träna med smink, eftersom att när man tränar och blir varm så blir porerna större och om man då har smink så kommer det in en massa skit i porerna. Skulle det funka bättre med ett täckande mineral-puder när jag tränar i sånna fall? Jag vill ju inte heller att det ska rinna av, hur ska jag få det att stanna på plats? Rekommenderar du något mineral-puder?
 
 Tack för svar och fortsätt blogga, har fått så mycket hjälp ifrån dig.

Hej! Tack vad glad jag blir att du gillar min blogg 🙂

 
Träning och smink är ju väldigt svårt! Det mesta rinner ju av när man tränar och det är svårt att göra något åt det! Lite mineral foundation tycker jag låter som en bra idé! Sen är det bra om du kan applicera lite mer efter varje träningspass. 
 
Jag använder själv tikei och det tycker jag är väldigt bra men det finns tyvärr bara att köpa på nätet! 
 
Lycka till! 
2 thoughts on “Läsarfråga, träning och makeup

  1. Hej, har en fråga som jag verkligen behöver hjälp med! Är just nu naturligt mörk/mellanblond med skiftningar i guld och rött, men jag skulle vilja gå åt det gråa/silvriga hållet. Jag vill helst tona och undrar hur mitt hår reagerat på en väldigtväldigt utblandad lila toning (ex.http://www.bluefox.nu/directions-harfarg-violet-p-300-c-195.aspx) eller en grå toning (ex. http://www.bluefox.nu/directions-harfarg-silver-p-293-c-195.aspx) utan någon blekning eller liknande innan. Väldigt tacksam för svar!!

    • Hej! Det är jätte svårt att säga när jag inte vet hur ditt hår ser ut exakt men jag tror att det kan bli bra. Det som kan vara en fara är om du har några ljusa toppar då kan de dra åt sig färg och slå i lila eller grått. Men som sagt jag tror att det kan bli bra. Jag skulle välja den grå toningen.

      Lycka till!

Kommentera

