Läsarfråga, matcha smink och kläder

Hej! Vilken lärorik blogg du har! Du verkar ju vara så duktigt på att svara alla så jag tar chansen och hoppas du svarar på min fråga 🙂

Jag ska på ett bröllop nu i lutet av maj och jag har lite svårt att bestämma både kläder och smink. Jag funderar på att ha en kornblå eller en mintgrön klänning. Hur tycker du man ska matcha med smink? Ska jag matcha med t ex en blå eller grön skugga eller blir det för mycket? Känner mig lite lost så skulle verkligen uppskatta lite hjälp. 

Tack på förhand! 

/Saga 

Hej Saga! 

Tack, vad roligt att du uppskattar mina tips! 

Jag tycker att man ska matcha men inte med samma färg utan miss matcha istället med en kontrast färg. Rött, orange, korall, bronze och rosa är snyggt till de här färgerna. Här är lite förslag: 

 

2 thoughts on “Läsarfråga, matcha smink och kläder

  1. Hej,
    Jag hoppas på din hjälp.. Har nu ”platinablond” men egen utväxt i mörkblond, så dags att fixa till igen. Jag har blekt utväxten tidigre och sen lagt i en askblondfärg i hela håret för att inte få det gult.
    Nu orkar jag inte bleka längre utan tänkte lägga i en toning bara, har tidigare haft loreal casting creme gloss 8304 Sunny Honey men är rädd de kan bli för mycket koppar på de platinablonda nu?! Funderar på loreal casting creme gloss 801 ljus askblond istället men då är fråga om den ens tar på min utväxt (vilket 8304 gör)?

    Har du något tips att ge? Skulle önska färg som på bif. bild i länken 🙂

    Tack på förhand/Mvh Hella

    • Hej! Tyvärr så använde jag inte dom produkterna så jag kan inte tipsa dig. Men jag skulle rekommendera att du går till en frisör. Det är väldigt svårt att färga ett blekt hår. Lycka till!!

Kommentera

