Läsarfråga, få tillbaka sin naturliga hårfärg

Hejsan! Vilken smart blogg du har! 

 
Kom just hit och passar på att fråga dig något som jag länge grubblat på nu. 
Jag är en tjej som naturligt har mörkblondt hår men har sedan många år tillbaka färgat håret i alla möjliga färger såsom tomatrött till mörkaste brunt till att nu bara ha en lite mörkare brun. Fast nu är jag verkligen trött på allt färgande och vill egentligen bara ha tillbaka min naturliga och sedan aldrig behöva tänka på utväxter eller opassande färger igen.
Frågan är då hur jag ska gå tillväga för att få tillbaks mitt naturliga mörkblonda hår. Jag vill helst inte gå till någon frisör då jag inte har sånna stora pengar liggandes i någon bakficka. Så hur ska jag göra, bör jag använda mig av avfärgning, blekning eller färga ljust? Är väldigt osäker här.
 
Tackar så mycket på förhand
 
/Bea
Hej Bea! 

 
Tack 🙂

 
Det bästa är tycker jag att du gör lite slingor i dina längder så det blir ungefär samma ljushets läge som din naturliga färg. Sedan kan du använda dig av en lätt toning t ex Wella color fresh 8/0 för att få en neutral ton som jag tror kan passa bra till din utväxt. Sen kommer det ju att blekas lite i solen och bara du ger det tid så kommer det se naturligt och fint ut. 
 
Lycka till! 
4 thoughts on “Läsarfråga, få tillbaka sin naturliga hårfärg

  1. Jag ska fota det jag fick i födelsedagspresent igår, när jag får tid… =0pFör nu ska jag gå och lägga mig, är HELT SLUT i kropp & knopp.På återseende!

  2. Hej, jag har färgat mitt hår i massa olika färger som Blont, röt, brunt, svart och jag har tröttnat och vill ha tillbaka min hår färg så fort som möjligt, men jag har aldrig set den, första gången va i 6:an nu går jag i 9:an och vill ha min hår färg dom jag ska ha, desperat för att få tillbaka färgen, hör gärna av dig till min mejl om detta. Mvh: Felicia

    • Hej Felicia! Det är jättesvårt att själv färga tillbaka till den naturliga färgen så mitt tips är att du går till en frisör som kan se vilken färg på utväxten du har och utgå från den. Lycka till!

      • Vad skulle det kosta att fixa det hos en frisör? När är det enklast att göra? Sommaren eller vintern, våren, hösten?

Kommentera

