Läsarfråga, lila hår

Hej!
Jag har länge funderat på att färga mitt hår typ lila. Just nu så har jag mörkbrunt hår, har färgat det ett antal gånger och vad jag förstår så måste jag nog bleka håret innan, vilket jag då skulle göra hos en frisör. Men om jag då skulle bleka och färga lila hos fisören, kan jag färga utväxten hemma då med färg som typ Manic Panic sedan och måste jag först bleka utväxten (mörkblondt)? Jag vill ju även ha en hållbar färg som inte färgar av sig allt för mycket och om jag skulle färga med Manic Panic så rekomenderas man att inte använda balsam, men jag tror inte att jag skulle klara mig utan balsam, haha;)
Tacksam för svar!:)

Hej! Ja vill du ha så lila som Manic Panic färgerna skulle du behöva bleka håret först. Du kan färga utväxten själv sen. Vill du ha lite mörkare lila i botten så går det att färga med en lila färg men då kan du inte använda Manic Panic utan det måste vara en färg som ljusar upp först och sedan färgar in. Men vill du ha riktigt ljus lila måste du först bleka och sedan färga in. Du kan underhålla färgen med Revlons nutri color creme sedan! Det är en inpackning/balsam som samtidigt färgar håret och det finns en lila som skulle passa bra till dig!

Lycka till nu!

4 thoughts on “Läsarfråga, lila hår

  1. Tack för ditt svar!
    Men så du menar då att jag inte behöver bleka sen när det blir utväxt då?:) Utan att jag bara kan färga igen med Manic Panic,då som exempel.
    Och är det bäst då att jag bara bleker hos frisören och sedan färgar i den färg jag vill ha själv, eller ska jag även färga där och sedan bättra på eftersom?:) För frisören lär ju kanske använda en mer permanent färg och MP (som ex.) är ju bara en extremtoning:)

    • Manic panic tror jag inte kommer ta så mycket på din utväxt så du skulle behöva färga det hos frisören. Då kan frisören lägga i en lila färg så du får den färg du vill ha utan att bleka. Alternativt bleka utväxt och sedan lägga i Manic Panic. Det finns många toningar som är som Manic Panic så det kan frisören också fixa!

      Hoppas jag gav svar på din fråga nu 🙂

  2. Hej och tack för en mycket inspirerande blogg! Jag har en fråga om nutri color crème. Jag har sedan länge färgat mitt hår i en kall mörk färg och den har nu blekts ut lite till en mellan brun cendré färg med en utväxt som knappt syns. För att inte skada håret (försöker få till lite längd på det) så undrar jag om du kan tipsa om vilka av color crème som ger en kall mörk färg eller nån annan toning som är brun med kall nästan lite beaige/brun ton? Gärna som ger glans och lyster utan röda och gula/guldiga pigment. Tack på förhand !!:) ha en trevlig helg!:)

Kommentera

