Läsarfråga, smink i solen

Bättre med solskydd en foundation i solen, bild här ifrån

Hej! Jag måste säg först o främst att jag tycker din blogg är underbar! Jag har suttit och läst i nästan en timma nu 🙂

Nu till min fråga. Jag brukar ha ganska mycket smink framför allt foundation, rouge och mascara. Det kan jag liksom inte leva utan! Nu börjar det ju bli sommar och jag undrar vad du tycker om smink i solen? Jag brukar oftast ha lite smink i solen men nu lästa jag att det kan bränna fast i huden ge utslag mm. Stämmer det? Har du några förslag på vilka produkter man kan ha i solen eller är det bättre att skippa allt? 

Hälsningar Linda 

Hej Linda!

Kul att du gillar min blogg, det värmer!

Jag skulle rekommendera att du skippar sminket när du solar och badar. Det bränner nog inte fast eller ger utslag men det blir kladdigt när man svettas och det mesta rinner ju ändå av! Sen finns det ju foundations med solskydd men ska du sola tycker jag ändå det är bättre att du skippar det. Mascara tycker jag du kan ha och satsa då på en vattenfast mascara som sitter trots bad och en svettig dag.

Hoppas det gav svar på din fråga!

Kommentera

