Läsarfråga, färga håret brunt

Hej! Jag undrar om du kan hjälpa mig med mitt hår! Jag har färgat mitt hår rött nu ett tag men vill färga det brunt nu. Jag har inte råd att gå till frisören så jag hoppas du kan ge mig lite tips på hur jag kan göra det själv.

Nu har jag en utväxt på på typ tre centimeter (mökblond), resten är koppar färgat. Vilken typ av färg tror du jag ska lägga för att få den här färgen som på bilden?

Tacksam för svar!

Hej! Jag tycker du ska prova Wella Color Touch i färgen 6/7 (en intensiv toning). Lägg först färgen i botten och låt verka 20 min. Sedan kan du lägga ut resten av färgen på längderna och låt färgen verka ytterliggare 10 – 15 min.

Lycka till!

 

 

Kommentera

