Läsarfråga, klippning och styling

Hej!
Jag har ganska långt (till brösten ungefär), lockigt (naturligt), blondt hår och plattar det alltid men har tröttnat på det och tycker att det ser tråkigt ut. Skulle du kunna ge mig ett tips på hur jag kan styla och klippa mitt hår om jag vill ha det lite busigt men rakt.
Tack i förhand!

Hej Frida! Jag tycker du ska klippa upp det men ändå behålla ganska mycket av längden. På så sätt kommer det att vara lättare att få upp volymen och liv i det när det är rakt. Skulle du inte platta det någon dag är det jättesnyggt med ett lockigt uppklippt hår också. En sned lugg skulle vara fint också och den behöver inte vara jättekort.

När det gäller stylingen tycker jag du ska prova att föna ditt hår med en stor rundborste då får du upp volym samtidigt som ditt hår blir slätt och rakt. Prova också lite volymgivande produkter i botten t ex torrschampo eller torrvax.

Lycka till!

 

One thought on “Läsarfråga, klippning och styling

Kommentera

