Läsarfråga, produkt tips för frissigt hår

Hej Sandra! Mitt namn är Julia. Jag trillade in på din blogg för ett tag sen och har sedan dess läst den. Jätteroligt att du ger läsarna tips om hårvård, styling, inspiration och allt annat roligt 🙂

Jag hade behövt din hjälp. Jag har ganska fint och normaltjockt hår, men som jag ofta kan känna blir lite frissigt, torrt och utan volym. Jag har tänkt på ifall man ska köpa en hårinpackning eller något annat vårdande för håret som kan lyfta det lite och ta ner det frissiga, så att håret känns lätt, fuktigt och mjukt. Att få det där fina svallet, utan att tynga håret.
Har du något tips på en bra hårinpackning som hade kunnat passa mig?

Och jag fönar håret ganska ofta, så jag undrar också ifall du har ett tips på ett värmeskydd som du tycker är bra?

PS: Jag har bifogat en bild så att du lättare kan se vad för typ av hår jag har. 

Tack för en bra blogg!

Hej!

Jag tycker du ska prova Redkens Smooth down inpackning pa den får ner allt friss. Sedan kan du satsa på ett lättare schampo och balsam som inte tynger håret lika mycket t ex Clear moisuture också från Redken. När det gäller värmeskydd tycker jag du ska prova Redkens Velvet 07, den gör håret silkeslent utan att tynga.
Lycka till!
Kommentera

