Läsarfråga, klippning rund ansiktsform

Hej! 
Läser din blogg och försöker få lite inspiration. 
Mitt hår ser just nu ut såhär (har skickat med en bild), och ska snart klippa mig men vet inte alls hur jag ska göra. Försöker spara ut håret så vill inte klippa av så mycket på längden. Tänkte höra vad du tror skulle passa mig? Har en virvel som där luggen börjar men är lite små sugen på att kanske prova att ha mittbena. Går nåt tips på hur jag kan klippa mig?
Tack för en bra blogg!

Mvh Sarah

ej Sarah!

Jag tycker du ska klippa dig ganska kort. Eftersom du har en sån fin ansiktsform skulle du passa väldigt bra i en kortare frisyr som ändå är kvinnlig och mjuk. Jag tycker du ska behålla sidbenan och snarare lägga håret ännu mer i sidbena, det tror jag också blir enklast med virveln. Jag tänker mig en frisyr ungefär som Twiggys korta page.
Lycka till!
3 thoughts on “Läsarfråga, klippning rund ansiktsform

  1. Hej mitt hår är tråkigt och går inte att göra någonting med. Det är vågigt och tunt. Jag känner för att klippa det men vet inte vad som skulle bli fint. Har antingen ovalt eller avlångt ansikte. Kan tänka mig att klippa av det om det skulle vara fint men det är inte så jätte långt nu heller.

    • Hej! Det finns en massa snygga lite kortare frisyr som skulle passa ditt hår bra tror jag. En kort page med sid bena tror jag skulle bli riktigt fint på dig och då skulle håret kännas tjockare.

      Lycka till!

  2. Jag tycker du ska klippa dig ganska kort. Eftersom du har en sån fin ansiktsform skulle du passa väldigt bra i en kortare frisyr som ändå är kvinnlig och mjuk. Jag tycker du ska behålla sidbenan och snarare lägga håret ännu mer i sidbena, det tror jag också blir enklast med virveln. Jag tänker mig en frisyr ungefär som Twiggys korta page.

Kommentera

