Läsarfråga, dip dye på blont hår

Hej! Jag är väldigt sugen på att göra nåt nytt med mitt blonda långa hår som jag knappt låtit någon röra dom senaste 10 åren. Nej men jag vill göra nåt nytt och funderade antingen på lila eller brunfärgade toppar som dip dye.
Först undrar jag om det är värt att gå till en frisör eller om man lika gärna kan göra det hemma? Tänker mestadels på kostnaderna.
Och annars så undrar jag om du har några hårfärger du rekommenderar, och om du har några tips? Behöver alla jag kan få, tack!! 

Hej! Får du hjälp av en duktigt kompis tycker jag absolut du kan prova att göra en dip dye hemma. Eftersom du är ljus räcker det med en intensiv toning för att lila eller bruna toppar. Intensivtoningar som är bra är t ex Wellas color touch, Goldwell och Schwarzkopf angora, de går alla att köpa hos vissa frisörer eller t ex frisörshoppar. Då får du också lite hjälp med vilken färg du ska köpa. Sedan kan du underhålla topparna med Revlons färginpackning, då ser färgen alltid fräsch ut!

Lycka till!

Kommentera

