Läsarfråga, creme rouge

Hej! Jag hoppas du kan svara på en fråga som jag har :). Jag har köpt ett creme rouge men nu har jag ingen aning om hur jag ska använda det.. Det blir liksom inte bra när jag lägger det. Har du några tips? Jag läste nämligen att det skulle vara bra med creme rouge ge lyster osv. men jag tycker bara det blir kladd. 

Tacksam för svar! 

/Emma 

Hej Emma!

Ett creme rouge är ganska svårt att jobba med och inte någon av mina favoriter faktiskt. Creme rouge fungerar bäst om du inte har någon foundation eller puder alls,  annars kan det som du skriver bli ganska kletigt. Så testa att använda det till vardags när du är ganska osminkad och se till att jobba in det ordentligt i huden. Det passar ju perfekt nu på sommaren då foundation oftast inte behövs.

Lycka till!

6 thoughts on “Läsarfråga, creme rouge

  1. Hej, det är jag igen. Det var jag som frågade en fråga om att klippa bort uppklippt hår, tack för svaret! Jag ska säga till frisören att jag vill ha en helform och få bort det uppklippta. Men jag har en till fråga, hur kan man sminka sin näsa så att den blir mindre från snedden och som en söt liten uppåt näsa, förstår du? 🙂

    • Om jag förstår rätt så vill du förminska den på höjden? I så fall kan du lägga en shading på näsryggen. Alltså en skugga som är 2 steg mörkare en din egen hy. Applicera med en pensel och sudda ut kanterna med en stor puder borste. Lycka till!

      • Tack! Men hur ska jag göra så att det blir en uppåt näsa? Och när jag ska klippa mig så vill jag att min hår ska gå ner som en trappa, alltså att det blir som ett V. Hur ska jag förklara det till frisören?

      • Det är väldigt svårt att få till en uppåt näsa med hjälp av smink och samtidigt få det att se naturligt ut. Det bästa är att du är nöjd med den näsan du har ;). Annars ta kontakt med en maskör så kan hen visa hur du ska göra 🙂

        Säg bara att du vill ha det v klippt, det vet alla frisörer vad det är.

        Lycka till!

  2. Igår provade vi ännu ett nytt recept, som hamnade bland top fem av recept. Det var så sjukt gott! Receptet hittade jag inne hos söta Sofie 🙂 Du behöver: (2personer)2 stora kycklingfileér Salt & Citronpeppar1 gul lök2-3 vitlöksklyftor 1 dl vitt vin2 dl vatten 1 kycklingbuljongstärning2 d creme fraiche Skalet från en halv citron (efter önskad smak) 1 kruka basilika Pasra Gör såhär:Skär kycklingfileérna i bitar och bryn de i smör. Salta & peppra. Skala, hacka vitlök & gul lök. Fräs i en kastrull, utan att det tar färg. Häll i vin, vatten och buljong. Låd sjuda tills ca hälften återstår. Rör i creme fraiche, rivet citronskal och basilkabladen som är hackade. Häll i kycklingen i såsen och låt sjuda i 3-4 minuter. Smaka av med salt & peppar. Servera med nykokt pasta. En perfekt helgmiddag, Smaklig måltid!

Kommentera

