Läsarfråga, tona ner blekta slingor


Hej! 

Blekte slingor för första gången i mitt mörkblonda hår och frisören tog sedan silvershampoo i för att ”jämna ut” så kontrasterna inte blev för stora. Nu i efterhand kan jag tycka att håret blev alldeles för ljust. Mitt hår är tjockt och har väldigt bra kvalite så jag hoppas inte att det har slitit för mycket på håret.

Nu till min fråga. Vad kan jag göra för att tona ner de blekta slingorna lite mörkare (försöka få det så nära min naturliga hårfärg som möjligt)? Skulle det vara skadligt för håret isåfall?

Och hur går jag till väga när utväxten kommer? Vill nämligen inte slinga det igen.

Hoppas du kan svara! 🙂

Med vänlig hälsning,
Siri

Hej Siri!

Jag tycker att du ska prova en lätt toning från Wella som heter color fresh. Den är jättemild för håret och passar väldigt bra till att tona ner slingor. 8/0 är lite ljusare än din naturliga hårfärg men jag tror att den kan bli riktigt fin, lite skillnad på slingorna kan ju ge ett väldigt naturligt och fint intryck.
Du kan gärna upprepa toningen några gånger eftersom toningar och färg lätt rinner ur på blekta slingor. Jag tror inte du behöver göra något alls när utväxten kommer utan det kommer bara att er naturligt och snyggt ut.
Lycka till!

					
8 thoughts on “Läsarfråga, tona ner blekta slingor

  1. Tack för svaret igen! Men hur ska jag göra så att det blir en uppåt näsa? Och när jag ska klippa mig så vill jag att min hår ska gå ner som en trappa, alltså att det blir som ett V. Hur ska jag förklara det till frisören?

  2. Hejsan! Har en fråga men med den frågan vill jag skicka en bild med så att du förstår. Frågan handlar om smink, men svarar du på din hotmail? 🙂 Där kan jag skicka bilden.

  3. Hejsan! Har en fråga men med den frågan vill jag skicka en bild med så att du förstår. Frågan handlar om smink, men svarar du på din hotmail? 🙂

    Där kan jag skicka bilden.

  4. Jag har en fråga: jag har just nu i håret :Casting Creme Gloss 500 Ljusbrun. Och jag vill nu ta bort den färgen/bli blond så jag kan byta hårfärg mot nån annan och undrar om bleka hela håret,avfärga eller göra slingor är bäst för håret.. Vilket av det, vilket märke är bäst och färga med?

    • Hej! Det beror helt på vilken färg du vill ha efteråt. Bleka och avfärga rekommenderar jag inte att du gör hemma så kontakta en frisör, då får du också mer råd hur du ska gå tillväga.

      Lycka till!

  5. Va på plåtning idag och hjälpte till lite. Tjejen visste ingenting om fotograferingen..Hennes kompisar hade fixat en möhippa och vipps hamna hon i studion! Måste säga att hon var jätte duktig. Här var det dags att fixa lite volym i håret..Smarrigt! Lätt och enkelt med min favorit hårspray: elnet och en fin tandad kam!

Kommentera

