Läsarfråga, torrt hår

Hej,

Jag vill få bukt med mitt torra hår! Hur går jag tillväga på bästa sätt? Jag kan tillägga att jag har långt hår och slingar håret(folieslingor) var 3-4 månad samt klipper topparna samtidigt som jag slingar håret. Jag har testat inpackning lite då och då och tvättar inte håret lika ofta men upplever fortfarande att håret är jättetorrt! Det ser supertrist ut och jag vill få tillbaka mitt glansiga fall igen! Tacksam för svar. Gärna tips på BRA produkter också!

/Caroline


Hej Caroline!

Jag tycker att du ska prova Redkens serie all soft. Den ger väldigt mycket fukt och göra håret glansigt och mjukt. Deras inpackning all soft heavy cream är fantastisk och du kan använda den ca 1-2 gånger i veckan. Låt den gärna sitta i ett tag och tillsätt värme (bastu, plastpåse + varmhanduk etc.) för bästa resultat. Jag tycker även du ska prova schampo och balsam i den serien.
Lycka till!
2 thoughts on “Läsarfråga, torrt hår

  1. Hej! Jag hoppas verkligen att du svarar på min fråga! Jag har ganska tunt blont hår och det växer jättesakta.. Nu när jag var hos frisören sist så sa hon att det var slitet och att hon var tvungen att klippa minst 5 cm. Jag blev jätteledsen och nu känns det jättekort. Hur lång tid tar det innan det växer ut igen? Jag vill så gärna ha långt hår. Hon sa även att jag behöver klippa mig var 8:e vecka även om jag ska spara ut håret. Vad tycker du? Måste jag klippa mig så ofta?

    • Hej! Vissa hår växer saktare än andra så det är svårt att säga hur lång tid det kommer att ta. Vanligtvis växer ett hår 1 cm i månaden men det kan ju som sagt variera. Hur ofta man behöver klippa sig är också beroende på vad man har för hårkvalité och hur lät slitet det blir. Men varannan var tredje månad kan vaa lagom. Det är viktigt att du går till en frisör som du litar på och som bara klipper ytterst lite varje gång annars är det tyvärr omöjligt att spara ut håret.

      Hoppas det gav svar på din fråga 🙂

Kommentera

