Läsarfråga, Variera långt hår

Hejsan!

Jag är en tjej på 15 år som har ganska tjockt hår. Dessvärre är det ganska självlockigt också. Längden är ner till brösten och håret är mycket slitet pga massa färgning och styling (jag måste göra något med det, eftersom att det är så tjockt och lockigt kan det se konstigt ut att låta det vara neutralt)
Nu är håret så slitet så att de ser torrt och risigt ut, därför vill jag inte styla det med plattång/locktång eller liknande mer. Nu undrar jag kan du tipsa lite frisyrer till mig till vardags? Jag vet inte vad jag ska göra med mitt hår eftersom att jag inte vill styla med värmetänger. Jag brukar gå med hästsvans men det börjar bli lite ensidigt, vill gärna kunna variera mig lite!
Tack i förhand! 🙂

Hej!

Jag tycker du kan variera det med flätor och knutar t ex. Använd gärna en olja till håret för att få bort det torra. Här är några förslag som jag hoppas ger lite inspiration. Lycka till!
Kommentera

