Läsarfråga, färga ljusbrunt

 Hej:) jag har tänkt på detta länge, jag slingade håret blont i mitten av juni. Min riktiga hårfärg är ljusbrunt om inte lite mörkare, och nu skulle jag vilka ha håret ljusbrunt vilken färg ska jag använda? Jag vill inte ha håret jätte mörkt utan en lite ljusare brun. Går de bra med en vanlig ljusbrun färg eller ska jag använda någon annan färg ? 
 Tacksam för svar 🙂 

Hej! Jag tycker du ska testa en intensivtoning, t ex Wellas Color Touch. Färgen 8/73 tror jag blir jättefin på ditt hår. Vill du ha det lite mörkare kan du blanda i 7/7 också. Toningen går att köpa hos frisörer eller på t ex Lyko.

Lycka till!

 

6 thoughts on “Läsarfråga, färga ljusbrunt

  1. Hej, jag är 12 år och vill färga hela håret. Jag kommer från Kina så min naturliga färg är mörk brunt nästintill svart, men nu på sommaren blir de lite ljusare.
    Min mamma tycker att jag bara ska slinga i kastanjebrunt och sen se hur jag vill göra men jag vill göra världen skillnad ungefär. Göra en ny jag, en mer hur jag vill se ut. Så jag vill färga håret rött med kanske kastanje bruna slingor. Och klippa de så de blir kortare bak och längre fram. Vad tycker du? Vad är bäst? Vad skulle jag passa i?
    Kram, super tacksam för svar!

    • Hej Alva! Jag tycker det låter jättefint med rött och tror att du kommer passa bra i det! Frisyren passar ditt hår bra också (jag antar att du har ganska rakt hår) och kommer vara lätt att sköta om.

      Kram Sandra

  2. Hej!
    Jag har mellan brunt hår, eller ganska så mörk men ändå inte. Och jag ska troligtvist tona håret nästa vecka till svart. Och min fråga är om jag får tillbaka min riktiga hår färg efter några veckor? Jag förstår ju att toning går bort efter några veckor men vissa säger att man inte får tillbaka sin riktiga hårfärg om man tonar det svart?, dom säger att man får lite mörkare än vad man har. Och det är jag lite orolig för. Taksam för svar! (skicka gärna en kommentar i min blogg när du har svarat på frågan)

    • Hej Diana! Är det en intensivtoning (två flaskor som man blandar) sitter den som färg i princip och kommer inte tvättas ur, är det en lättoning (en flaska) tvättas den ur men kan sitta kvar om håret t ex är solblekt, färgat eller slitet. Så jag kan inte svara helt hundra på att det kommer tvättas ur det beror helt på hur ditt hår är!

      Lycka till!

  3. Hej. Jag hoppas på att du kan hjälpa mig! Jag har extremt torrt hår och jag vill ju självklart ha lent hår som inte blir tovigt direkt efter man borstat det. Inget fungerar. Jag har testat att klippa mig, testa alla olika möjliga inpackningar och olika balsam. Det enda som verkligen gör håret lite lenare och mjukare är efterbehandlingen man får med i Garnier Nordic Essentials hårfärg.

    Vad ska jag göra för att det ska bli lent och mjukt utan några tovar direkt efter man borstat det?

    • Hej! Jag tycker du ska prova Smooth Down serien från Redken den råder bot på de mest torra hår! Börja med schampo och balsam och ge det någon månad så ska du se att håret är lent och mjukt! Lycka till 🙂

Kommentera

