Läsarfråga, permanenta färgat hår

Hej!

Jag färgade mitt hår från blont till brunt förra året i mars och nu färgar jag håret ungefär var 6-8 vecka och nu undrar jag om jag kan permanenta mitt hår hos en frisör eller skulle det skada mitt hår eftersom det är färgat, eller kan man permanenta håret utan att de blir skadat eller förstört?

MVH

Jenny

Hej Jenny!

Du kan permanenta ditt hår. Permanenter är inte så skadliga som man kan tro, görs de på rätt sätt sliter de inte alls mycket. Det är om man gör det hemma eller går till en okunnig frisör som håret kan bli slitet, gå av, bli frissigt etc.

Det som ofta händer däremot när man permanentar färgat hår är att färgen kan blekas lite. Den blir alltså lite ljusare, även på naturligt hår kan det ljusas upp en del. Men man kan lägga en toning direkt efter permanenten om du vill behålla din färg.

Lycka till!

Kommentera

