Läsarfråga, framhäva ögonen

Hej Sandra! Tack för en bra blogg jag har blivit en trogen läsare :). Nu till min fråga, jag har väldigt små ögon! Dom sitter även djupt eller hur man ska säga så mina ögonlock syns inte så mycket. lägger jag ögonskugga syns den i princip inte. Så hur ska jag sminka mig för att få fram mina ögon så mycket som möjligt? Hoppas du kan råda mig lite tack på förhand! 

Linda 

Hej Linda!

Vad glad jag blir att du uppskattar min blogg! Har man små och djupt liggande ögon finns det några knep man kan göra för att få dem att framhävas.

– Börja med att lägga en ljus skugga över hela ögonlocket och även upp under ögonbrynet

– Lägg sedan en mörkare skugga i globlinjen och skugga upp mot brynet. Jag hittade en bild på Linda Hallberg blogg som visar tydligt var globlinjn är.

– Något som också gör att ögonen framhävs är fransar! Så se till att böja upp dem om de är raka och lägg sedan på ordentligt med mascara. Prova gärna lösfransar vid festliga tillfällen för maximal effekt.

Lycka till!

7 thoughts on “Läsarfråga, framhäva ögonen

  1. Hej! Jag har en fråga angående toning!
    Eftersom jag hade lite slitet hår, har varit blond sedan mörk sedan mellanblond, testade jag att tona med Wella color fresh i 6/7. Halva mitt hår var i min riktiga ”råttfärgade” färg, alltså min utväxt, resten var MKT lik min riktiga hårfärg men artificiellt framställt.
    Jag tycker färgen nu, 6/7, är jättesnygg men undrar om ALL färg kommer försvinna? det är något jag vil.. Är trist om det som har varit långt på längderna fortsätter vara rödbrunt medan utväxten blir sin normala färg..

    tacksam för svar!

    • Hej Filippa! Det kommer att tvättas ur en hel del men det kan bita sig fast i längderna där det redan är färgat och slitet. Hur mycket och hur länge det sitter kvar är svårt att säga eftersom det varierar så mycket från hår till hår. Vill du få bort det varma i längderna kan du använda en Color Fresh som har en kallare ton för att få en mer jämn färg med din utväxt.

      Lycka till!

Kommentera

