Läsarfråga, missnöjd efter frisör besöket

”Hjäääääälp! Efter att ha sparat pengar en längre tid för att äntligen kunna gå till frisören för att göra ljusa slingor kom jag igår hem med leopardfläckigt hår. Vad kan jag göra? Vad bör frisören göra nu? 1000 tack”

Jag får ofta frågor gällande att man blivit missnöjd över sitt frisör besök eller som i det här fallet att frisören förstört håret. Det kan vara jätte svårt att veta som konsument vad som gäller. Kan man reklamera en tjänst? Ja det kan man och jag hittade ett bra svar hos Sveriges konsumenter.

”Frisören har rätt att avhjälpa felet två gånger, men har du redan gett dem chansen att rätta till det en andra gång, har du rätt att häva tjänsten om den inte varit till någon nytta för dig och få pengarna tillbaka. Om det blir dyrare att avhjälpa felet hos en annan frisör än vad det kostade dig att få den utförd hos den första frisören, kan du kräva att den första frisören ersätter dig för mellanskillnaden. Detta under förutsättning att den senare frisören inte gör mer än vad som behövs för att avhjälpa felet. Hamnar du i en tvist med frisören om återbetalning eller en eventuell ersättning kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden, ARN

 Du bör ta fotografier på ditt hår som tydligt visar felaktigheten. Fotografierna behöver du om du ska göra en anmälan till ARN eftersom det är du som ska visa på att tjänsten är felaktigt utförd.”
Hoppas det gav er alla som undrar lite hjälp och vägledning!
Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s