Läsarfråga, tona blekt hår

young woman with grey hair

Bilden hittade jag här

 

Hej hej! 

 
Jag har slingat och solblekt hår och har en toning ståendes hemma (Casting Creme Gloss Iced Blonde, 910). Tror du jag skulle kunna använda den? Om det u skulle bli grått eller nåt annat konstigt, försvinner det efter ett tag eller sitter det i? (om det hjälper så slingade jag håret den 9 juni)
 
Med vänlig hälsning Julia
Hej Julia!
Den kan slå över i grått. Jag tycker du ska testa att ta en slinga som är riktigt ljus och färga bara den. Blir det grått så ska du inte prova hela håret, det gråa går ur efter ett tag men det kan sitta i länge om man har otur. Jag antar att du vill ha en kallare ton på håret, kanske är en inpackning med kalla pigment bättre då. Prova i så fall t ex Revlons nutri color creme 1002. Men var försiktigt med den också och låt den inte sitta i för länge om ditt hår är väldigt slitet.

Lycka till nu!
2 thoughts on “Läsarfråga, tona blekt hår

  1. Hej! Skulle vilja göra blonda slingor i mitt kol svarta hår men hos frisören så sa de att de bara kommer bli orange, har ju sett flera med blonda slingor i svart åh vill så gärna! Funderar på att bleka slingor hemma istället & undrar då hur jag gör de på bästa sätt? Bästa blekmedlet osv 🙂 kram!

    • Hej Jenni! Nej slingor i svart hår behöver inte bli orange men använder man fel grejer så blir de tyvärr det. Jag skulle råda dig att du går till en annan frisör som är lite mer kunnig på området. Att göra det hemma är inte att rekommendera eftersom det är stor risk att det blir orange/gult och ojämnt. Men tänk på att håret kan bli väldigt sliten om du vill ha så ljust som blonda slingor i ditt svarta hår, du kanske kan börja med slingor mer åt det ljusbruna hållet.

      Hoppas det gav svar på din fråga:)

Kommentera

