Läsarfråga, tona efter blekning

 

 

Hej Sandra! För två dagar sedan blekte jag mitt hår hemma men det går nu åt en gulare ton och jag är ganska missnöjd. Jag har haft funderingar på att gå över till en brunare ton genom toning men då göra det hos en frisör. Men jag har ganska slitet och torrt hår och är rädd att det ska slitas ännu mer om jag behandlar det igen. Så hur länge rekommenderar du att jag ska vänta innan jag färgar det igen för att det ska hålla sig så friskt som möjligt? Tack på förhand / Lisa

 

Hej Lisa! Du kan tona håret direkt, en toning sliter inte så mycket på håret som färg eller blekning. Men är håret slitet och blekt så finns det risk att toning och färg rinner ur snabbt när du tvättar det . Fråga din frisör hur du kan underhålla färgen för bästa hållbarhet, t ex med färgschampo eller färginpackningar hemma. Lycka till!

3 thoughts on “Läsarfråga, tona efter blekning

  1. Hej, Hittade din blogg för någon vecka sen och fastnade. tack för många bra tips. Har en liknande fråga som denna. Blekte håret hos frisören för ett par dagar sen och håret blev platinablond. La själv i en guld/blond intensivtoning efter och har fått lite varmare färg. Tror du att jag kan börja lägga i Revlon nutri color cream nr 1003, eller finns det risk att håret blir organge? Har läst så mycket gott om den produkten och hoppas att den sak kunna hjälpa till att få bort lite av hårets slitningar efter blekningen. Tack på för hand och tack igen får en jätte bra blogg.

Kommentera

