Läsarfråga, rosa dip dye

Img1492123729_large

Rosa dip dye i mörkt hår (hittade tyvärr ingen källa till den här bilden, någon som vet var den kommer ifrån?)

Hej! Jag vill göra dip dye och har köpt rosa hårfärg. Jag har mörkbrunt hår och undrar hur länge jag ska ha blekningsmedlet så att det blir så knall rosa som möjligt! Det är så att mina kompisar som också har mörkt brunt hår gjorde dip dye igår och deras rosa dip dye blev mörk nästan som röd och det vill inte jag ha! Vad ska man göra?? Tacksam för svar! //Dip dye tjejen

 

Hej!

Du behöver ha blekningsmedlet i länge, ju ljusare håret blir ju bättre rosa blir det! Så låt blekningen sitta hela tiden ut ca 40 min. Du kan även behöva bleka topparna en gång till för bästa resultat! Det ska helst vara nästan vitt och det får inte vara orange eller gult, då blir det en mer aprikos färg. Men det är viktigt att du håller koll på kvalitén på ditt hår. Blekning är väldigt starkt för håret och det kan gå av. Det kan ske kemiska reaktioner om du har mineraler i håret. Känner du dig osäker gå till en frisör.

Lycka till!

Kommentera

