Läsarfråga, hjälp jag har rosa hår!

Bild här ifrån

Hej Sandra!

Jag har alltid varit en blondin till jag en dag kände för att bli ett redhead, nu vill jag så gärna bli en blondin igen, jag testade en avfärgning och därefter en blekning, håret är nu mjukt varmt rosablont typ :/ vad ska jag göra, vill inte bleka sönder det, jag använder silverschampo men det sliter också på håret och tar en längre tid, finns det något annat sätt som en hårinpackning eller en toning som finns i dagligvaruhandeln som kan ta bort de rosa pigmenten i håret.hjälp mig snälla.
mvh Anna
Hej Anna!

Jag tycker du ska gå till en frisör, de kan göra en snabb svag blekning som man masserar in i samband med att man tvättar håret. Det tar bara några minuter och förhoppningsvis försvinner det mesta då. Frisören kan sedan lägga i en kall ton i håret som tar bort det varma. Du kan behöva underhålla med en färginpackning hemma sedan t ex Revlons nutri color creme 1002 för att behålla den kalla tonen.
Lycka till!
4 thoughts on “Läsarfråga, hjälp jag har rosa hår!

  1. Hej, vet inte om det funkar när man blekt håret men när jag vill ljusa upp mitt röda hår inför en färgning så använder jag vanligt head and sholders schampo och balsam vilket drar ut nästan allt det röda så att jag får en lätt jordgubbsblond på typ 2-3 veckors användning.. Tvättar håret varannan dag som vanligt och det sliter inte som en blekning 🙂

    • Ja färgen tvättas ut efter ett tag med de flesta shampon och balsam men det kan ta väldigt lång tid och ibland kanske man inte vill vänta när en färgning blivit misslyckad 😉

  2. Hej, för ungefär ett halvår sedan så färgade jag mitt hår rött/brunt! Nu har färgen blivit lite orange och jag har mycket utväxt.. Och jag skulle gärna vilja ha tillbaka mitt gamla hårfärg som är mörkblond. Och då undrar jag om jag behöver göra en avfärgning eller färga håret ungefär den färgen jag har igentligen? Eller om du har några tips på hur jag kan göra? Vill dock inte slita ner mitt hår.. 😉 Och så undrar jag om du har några tips hur jag ska få mitt hår växa snabbare?

    Hoppas att du svara 😀
    Din blogg äger sjukt bra tips!!

    • Hej Emelie! Du kan behöva avfärga lite om det är mörkare än din egna färg men annars räcker det att lägga en kall färg över för att neutralisera det som är orange. Jag tror alltså att en färg nära din egna hårfärg kan räcka (välj en med kalla pigment). Det går inte att påverka hur snabbt håret växer men det går att förbättra kvalitén så det håller längre och kan växa och bli långt. Kolla in den här artikeln för lite tips http://www.frilla.se/blogg/hur-sparar-man-till-langt-har/

      Lycka till och kul att du gillar min blogg 🙂

Kommentera

