Läsarfråga, glansig hy

Hej! Finns det något man kan göra åt oljig hy när man sminkar sig? Jag använder bra produkter för oljig hy men sen efter ca 3-4 timmar så blir jag jätteoljig igen. Jag använder mineralfoundation men ska jag ha ett puder också? Är så trött på att alltid glänsa! Tacksam för svar! 

Hej!

Jag tycker du ska prova ett mattande puder som du kan applicera efter din fondation. Det finns många bra mattande produkter t ex Makeupstore har ett puder som heter Blothing Powder. Makeupstore har även papper som man kan trycka lätt mot huden under dagen för att hålla glans borta, Oil blothing paper heter den.

Lycka till!

Kommentera

