Läsarfråga, makeup till osminkade ögon

Hejsan! Jag har fått rådet att inte ha ögonsmink närmsta månaden på grund av lite problem med mina hornhinnor. Men det känns ju förbannat tråkigt! Har du nå bra tips på hur jag kan sminka mig men undvika ögonen utan att det ser helknasigt ut?

Glada hälsningar i höstmörkret!

/vera

Hej Vera!

Jag tycker du ska satsa på en bra bas, rouge och gärna en stark färg på läpparna till det! Det blir super snyggt ihop med osminkade ögon! Lägg gärna ner lite tid på ögonbrynen också så får du en fin inramning till ögonen.  Lycka till!

One thought on “Läsarfråga, makeup till osminkade ögon

Kommentera

